Kapcsolat

Üzemeltető:
Ipoly Túra Egyesület
Székhely:

Balassagyarmat Kóvári út 5. II/3.
Iroda:

ipolyturarendszer@gmail.com

Vírusölő Tekerj a zöldbe! Balassagyarmatról túra

2020.09.27.

Ez a kerékpártúra a Tekerj a zöldbe! túrasorozat része, amely a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) támogatásával jött létre.

A vírusölő Tekerj a zöldbe! Balassagyarmatról túra 2020. szeptember. 27-én vasárnap valósult meg. Az indulás reggel 8 órakor volt Balassagyarmaton az 1. Kerékpár Múzeum udvarából. A csoport 15 főből állt. Néhány előre regisztrált kerékpárost elriasztott a reggeli hideg, viszont akik eljöttek, ők nagyon jól jártak, mert délután szikrázó napsütésben és gyönyörű helyeken tekertünk. A csoportot a Cserhát Különleges Mentőcsoport speciálisan felszerelt kisbusza kísérte.

Az első megállónk Dejtáron volt, ahol megtekinthettük az Ipolyon épült kisebb duzzasztóművet. Végigtekertük a Páskom legelő tanösvényt, ahol felállított információs táblákról megismerhettük Dejtár község történetét, népviseletét, az Ipoly-völgy természeti értékeit. Különösen érdekes része a tanösvénynek az Ipoly-völgy legnagyobb kiterjedésű, összefüggő nádasa, ahol egy magas kilátó is ágaskodik, innen lehet megfigyelni a nádas madárvilágát.

Drégelypalánkra 13 órakor ért a csapat, ahol kis pihenő után Pásztor Ildikó, a Szondi Kiállítótér és Turisztikai Központ vezetője levetített nekünk két kisfilmet Szondi életéről és a Szondi legendáról, megtekinthettük az irodalomtörténeti kiállítást, a tájszobát és Drégely, illetve Palánk várából előkerült régészeti leleteket,

Drégelypalánk történelmének a megismerése után pedig tettünk egy pihenőt a Hont Csitári-forrásoknál, amely a forrás miatt ismert zarándokhely. A legenda szerint a kápolna melletti Csitári-forrás csodatévő vizétől már sokan meggyógyultak. A kápolna szomszédságában egy kisebb állatfarm is található, ahol bivalyokat, szamarakat és lámákat is láttunk.

Ezen a túrán lehetőség volt vonattal visszaérkezni Balassagyarmatra azok számára, akik megelégedtek a 25 km-es tekeréssel, de nem volt ilyen köztünk, így mindenki 50 km-t tett meg a negyedik Tekerj a zöldbe! Balassagyarmatról túrán.